مایکروسافت امروز 40 ساله شد

مایکروسافت، این غول نرم‌افزاری دنیا و یکی از برترین شرکت‌های تاریخ کامپیوتر، امروز چهل ساله شد. بیل گیتس، در چهارم ماه آوریل سال 1975 این شرکت را بنا نهاد که در دهه هشتاد تبدیل به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولید نرم‌افزار تا به امروز شد.


این شرکت در طول سال‌های کاری با بالا رفتن ارزش سهام، چندین نفر را به میلیونرهای این عصر تبدیل کرد که شاخص‌ترین آن‌ها خود بیل گیتس است. در حال حاضر شرکت مایکروسافت دارای 125.000 کارمند در سراسر دنیا است و تبدیل به سومین شرکت از نظر ارزش در جهان بعد از Exxon Mobile و Apple شده است. البته شرکت گوگل رقابت تنگاتنگی برای کسب مقام سومی با مایکروسافت دارد.

با وجود این که نود درصد کامپیوترهای جهان با سیستم عامل ویندوز این شرکت در حال کار کردن هستند و نرم ‌افزار آفیس آن تقریبا در تمام دفاتر و ادارات استفاده می‌شود، در دهه گذشته پیشرفت سریع تکنولوژی، مایکروسافت را بر این واداشت تا شرکت نوکیا را خریداری کند و به تولید گوشی‌های موبایل بپردازد.
دیگر برندهایی که مایکروسافت در این سال‌ها خریداری و یا توسعه داده است عبارتند از: ایکس باکس (Xbox)، اسکایپ (Skype)، ویندوز سرور (Windows Server)، بینگ (Bing)، ویندوزفون / نوکیا (windows Phone / Nokia)، وان‌درایو (OneDrive)

به مناسبت چهل سالگی شرکت مایکروسافت، بیل گیتس نامه‌ای به تمامی کارمندان این شرکت فرستاد و در آن این نکته را افتخار دانست که شرکتش توانست در تمامی خانه‌ها یک کامپیوتر قرار دهد و نقش موثری در این انقلاب ایفا کند. وی در این نامه خطاب به کارمندان این شرکت گفت:" ما در این چهل سال توانستیم با هم موفقیت‌های بی‌شماری را به‌دست آوریم و استعداد‌های بی‌شماری را هم کشف کنیم. اما مسئله‌ای که در حال حاضر اهمیت دارد، این است که قدم بعدی ما چه خواهد بود. از این که مایکروسافت را تبدیل به یک شرکت خارق‌العاده کردید از شما متشکرم".


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 16 فروردين 1394برچسب:,
ارسال توسط محمد وحید باقری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 18335
تعداد مطالب : 47
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1